Damla Kuruyemiş
 
 
Kuruyemiş Şişmanlatır mı?

Kuruyemişlerden uzun yıllar kalori değeri oldukça yüksek olduğu için uzak duruldu.

Kuruyemişler özellikle de yağlı tohumlar yani fındık, ceviz, badem, fıstık, Antep fıstığı gibi ürünler oldukça yüksek oranda yağ içerirler. Yağ kalorisi en yüksek besin öğesidir. Bir gram yağ 9 kalori verir. Yağlı tohumların 100 gramı ortalama 560-610 kkal enerji verir. Miktar olarak gereğinden fazla tüketilirse yağ dolayısıyla fazla kalori alınacağı için kilo artışına sebep olabilir. Yağlı tohumları ve kuru yemişleri tüketirken günlük yağ alımı sınırlandırılmalıdır.

Ortalama 8-10 adet fındık ya da badem, 1-2 tam ceviz, 6-7 fıstık 1 tatlı kaşığı sıvı yağa eşdeğer kabul edilir. Kilo problemi olmayan yetişkinlerde bu miktarlar yeterlidir. Kilo kontrolü sağlamaya çalışanlarda ise yağ tüketimi ayarlanmalı ve buna göre yağ azaltarak kuruyemiş miktarları ayarlanmalıdır.

Son yıllarda belirli miktarlarda tüketilen badem, fındık gibi ürünlerin sağlık üzerinde pozitif etkisi olduğu söyleniyor. Hangi miktarlarda tüketilen hangi ürünler sağlıklı beslenme için uygundur?

Sağlık için sağlıklı beslenmek gerekir. Bunun en önemli şartı da çeşitlilik sağlanarak her besin grubundan yiyeceğin tüketilmesidir. Kuru yemişler yani yağlı tohumlar içerdiği doymamış yağ asitler, E vitamini, Selenyum gibi besin öğeleri sayesinde oldukça besleyici ve sağlık için yararlıdır.

Unutulmaması gereken en önemli konu da sağlık için ne kadar? sorusunun cevaplanmasıdır. Bu miktarlar kuru yemişler için ortalama 15-20 gramdır. Kısaca 1 avuç kuruyemiş yenildiğinde günlük gereksinimlerin bir kısmı karşılanır ve yağlı tohumların faydalarından yararlanılmış olur.

 
 
Tüm hakları saklıdır. © 2014 Damla Kuruyemiş • Web designer : ajansreklamci