Damla Kuruyemiş
 
 
Kuruyemişleri Tüketmek İçin 10 Önemli Neden
  • Doymamış yağ asitlerinden olan ve kalp damar sağlığını koruyan omega 3 yağ asitlerinden zengindir.
  • E vitamininin en zengin kaynağıdırlar.
  • Protein içeriği yüksektir ve vücut için elzem olan bazı bitkisel kaynaklı proteinleri içerirler.
  • İçerdikleri posa (lif) sayesinde kolesterolün düzenlenmesinde görev alırlar ve bu sayede kalp ve damar sağlığını korurlar.
  • Sindirim ve emilim sistemlerinin çalışmasına destek olacak besin öğeleri içerirler.
  • Antioksidan özellikteki birçok biyoaktif bileşeni içerirler bu sayede önemli bazı kanserlerin gelişimini engellerler.
  • Kalsiyum içerdikleri için kemik ve eklem sağlığı için önemli bir besin kaynağıdırlar.
  • Kas kasılması ve gevşemesi için gerekli olan kalsiyum ve magnezyumu ideal bir dengede bulundururlar.
  • Bitkisel kaynaklı demirin üzüm ve pekmezden sonra en önemli kaynağıdırlar, aneminin tedavisinde destekleyici olarak kullanılabilirler.
  • Sodyum içeriği düşüktür. Tuz eklenmeden hipertansiyon hastaları tarafından da rahatlıkla tüketilebilir.
 
 
Tüm hakları saklıdır. © 2014 Damla Kuruyemiş • Web designer : ajansreklamci