Damla Kuruyemiş
 
 
Faydaları
Faydaları
Antep Fıstığı

* Omega 3 kaynağı olan fındık, kalp ve damarlar için büyük bir dosttur. Omega 3, kan pıhtılaşmasını ve damar sertliğini önler, tansiyonu düşürür, şeker hastalarında kalp rahatsızlığı riskini azaltır.

* E vitamini bakımından zengin olan fındık, antioksidan ve yaşlılık önleyici bir besindir.

* 100 g iç fındık, bir insanın günlük protein ihtiyacının % 22’ sini karşılamaktadır.

* Fındık içerdiği yüksek orandaki doymamış yağ asitleri nedeniyle, kalp ve damar sistemini olumlu yönde etkilemekte ve kandaki kolesterol yükselmesini önleyerek, kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucu etki yapmaktadır.

* Yağ asidi olarak en fazla oleik ve linoleik asit bulunmaktadır. Oleik asit kandaki kolesterol düzeyini azaltıcı, linoleik asit ise damar içi daralmasını engelleyici etkiye sahiptir.

* B9 vitamini de içeren fındık, damar sertliği, kalp krizi, felç ve bunama risklerini azaltır

* Mineral maddelerce (Fe, Mg, Cu, Mn, K, P, Zn ve Ca) zengin olan fındık, kemik gelişimi ve sağlığı açısından da oldukça önemli bir besindir.

* 100 g fındık tüketimi ile günlük vitamin B1 ihtiyacının % 33’ ü, vitamin B6’nın % 35’ i ve vitamin E’nin %24’ ü karşılanabilir.

* Fındık amino asitlerce de zengin bir meyve türüdür. Dengeli ve sağlıklı beslenmek için, günde 100 g fındık tüketimi oldukça yararlıdır.

* Cinsel gücü artırır.

* Böbrek rahatsızlıklarında, güç ve dikkat gerektiren durumlarda yararlıdır. Böbrekteki kum ve taşları döker.

* Yüksek tansiyondan prostata, kalp hastalıklarından menopoz dönemi sorunlarına kadar bir çok rahatsızlıklarda fındık vücudu güçlendirir ve sağlığımızı korur.

Besin Değerleri (100g için)
Kalori
628
Protein
16,02
Karbon-hidrat
11,66
Yağ
62,7
CA Mgr
-
Vitamin Mgr
-
Vitamin B1 Mgr
-
Vitamin B2 Mgr
-
Vitamin C Mgr
-
 
 
Tüm hakları saklıdır. © 2014 Damla Kuruyemiş • Web designer : ajansreklamci